جلال میرزایی نماینده سابق مجلس در واکنش به بیانیه ۲۲۷ نماینده مجلس با بیان اینکه ضرورتی به دخالت نمایندگان مجلس در امور قوه قضائیه نبود گفت: هم اظهار نظرهای سياسی مسئولان قوه قضائيه و هم ورود نمايندگان در اموری كه در حيطه وظايف قوه قضائيه می‌باشد اشتباه است ؛ از اين رو صدور چنين بيانيه‌ای مناسب نبود.

میرزایی در‌ در پاسخ به این سوال که آیا نامه ۲۲۷ نماینده مجلس به قوه قضائیه برای صدور حکم اشد مجازات برای معترضان صحت دارد یا خیر ؟ گفت: بر اساس شواهد و قرائن موجود و اظهار نظر نمایندگان امضاء‌کننده، این نامه صحت دارد.

این استاد دانشگاه در پاسخ به سؤال دیگری که وظیفه نمایندگان در قبال اعتراضات اخیر چیست؟، افزود:در شرايط فعلی و در راستای برقراری آرامش بهتر آن است كه نمايندگان تمركز خود را روي پی‌گيری مطالبات شهروندان بگذارند و دقت كنند كه اگر احيانا افرادی كه دستگير شده اند بی‌گناه هستند و يا اعتراض شان بطور مسالمت آميز بوده آزاد شوند، كما اينكه رويكرد حاكم بر قوه قضائيه هم همين است.

جلال میرزایی ادامه داد:نماینده باید دغدغه حفظ امنیت داشته باشد و با توجه به رویکرد نظام، از اعتراضات به عنوان جزئی از حقوق مردم دفاع کنند.

 وی در پایان گفت:رفتارهای خشونت آمیز کمکی به توسعه سیاسی و اقتصادی کشور نمی‌کند و باعث پایمال شدن حقوق شهروندی و مانعی بر سر راه مطالبه‌گری به حق شهروندان خواهد بود.