پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

 

 

 

ایلام - معاون امور زیربنایی و ترافیک شهری شهرداری ایلام گفت: کار مطالعه، بررسی و بازبینی وضعیت سیستم دفع آب های سطحی شهر ایلام تا دی ماه جاری به اتمام می رسد که پس از آن باید برای ترمیم و بهسازی سازه‌ها تامین اعتبار ویژه شود.

راعد ملکشاهی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: عملیات مطالعه و بازبینی عملکرد سیستم های دفع آب های سطحی شهر ایلام با هدف شناسایی نقاط ضعف و آسیب ها به منظور تقویت، ترمیم و بهسازی این سیستم های آبراهه در حال انجام است.

وی افزود: شهر ایلام دارای ۲۰ کیلومتر سیل‌بند سرپوشیده و ۲۳ کیلومتر مسیل روباز است که بعد از اتمام فرآیند مطالعات کارشناسان، برای ترمیم و بهسازی باید تامین اعتبار ویژه شوند.

معاون شهردار ایلام ادامه داد: سال گذشته در پی بارش های تند سیلابی، مسیل های خیابان سلمان فارسی و بلوار اصناف آسیب دیدند که با صرف هزینه ۲۲ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرداری ترمیم شدند.

ملکشاهی نژاد یادآور شد: مسیل پارکینگ سمندری - شهرداری در هسته مرکزی شهر نیز به مناقصه رفته است که بعد از مشخص شدن پیمانکار، فرایند ترمیم این سیل‌بند نیز اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: سیل‌بند منطقه کارخانه آرد نیز با پیمان ۳۷ میلیارد ریال توسط پیمانکار در حال اجراست.

معاون امور زیربنایی و ترافیک شهری شهرداری ایلام تاکید کرد: اما با اتمام فرآیند مطالعه و بازبینی وضعیت سیل‌بندها، این مسیل ها در صورت تخصیص اعتبار ویژه، مستحکم سازی و تقویت سازه می شوند.

ملکشاهی نژاد گفت: یکی از مهترین راه های کاهش مخاطرات سیل در داخل شهر، ایجاد سازه های آبخیزداری و آبخوان داری است که باید توسط کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام بگیرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group