پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

 

 

 

ایلام - رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ هزار میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان های کشور تهیه و توزیع شده است.

مصطفی بابایی سارویی روز یکشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان ایلام اظهار داشت: دولت سال گذشته نیز برای مدرسه سازی نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال هزینه کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال حدود ۹ هزار کلاس درس در کشور احداث شده است، افزود: نزدیک به ۱۶ میلیون دانش اموز در استان های مختلف کشور تحصیل می کنند.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: وقتی صحبت از آموزش و پرورش می‌شود صحبت از جامعه ای بزرگ از ذینفعان شامل دانش آموزان و فرهنگیان است که در استان ایلام این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز و بیش از ۱۱ هزار فرهنگی است.

بابایی سارویی تاکید کرد: دانش آموزان ایرانی در ۱۱ ماه گذشته ۲۰ مدال المپیادهای جهانی در حوزه های مختلف علمی کسب کرده اند که آن طور که باید و شاید اطلاع رسانی نشده است.

وی ادامه داد: ذایقه اطلاع رسانی جامعه مخاطبان متفاوت است و بر این اساس نیز باید برای این سلیقه ها، الگوی ارتباط رسانه ای متفاوت باشد.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امروز تحت تاثیر رسانه های بیرونی هستیم که در تلاش هستند با همه ظرفیت های سمعی و بصری خود ذهن مخاطبان ما را درگیر کنند.

بابایی سارویی اظهار داشت: بزرگترین شبکه اطلاع رسانی در کشور در خدمت آموزش و پرورش است و این وزارتخانه شبکه سازی شبکه های اطلاع رسانی را از اهداف خود قرار داده است.

وی گفت: الگوی ارایه ممکن است متفاوت باشد، اما پیام یکسان خواهد بود ، روش ما در این امر اقناع سازی افکار عمومی است و ابتدا باید در باور و رفتار تغییر ایجاد کنیم.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: اصل صداقت با مخاطب را محور اصلی فعالیت های خود قرار می دهیم ، دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت را بیان و ظرفیت های پراکنده را هم افزا کنیم چراکه این هم افزایی کمک می‌کند موفق شویم.

بابایی سارویی افزود: نقطه گمشده در اخبار و تحلیل ها امید است، باید تلاش کرد برای معرفی دانش آموزان و معلمان نخبه در حوزه های مختلف از ظرفیت های رسانه استفاده کنیم.

وی در خصوص فعالیت شبکه شاد یاداور شد: شبکه شاد همچنان به عنوان فضای کمک آموزشی به فعالیت خود در کنار فعالیت های رسمی و حضوری ادامه خواهد داد ولی باید تلاش کرد ضمن افزایش سواد رسانه ای والدین و دانش آموزان در استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، زمینه های لازم برای استفاده موثر و مفید از فضای مجازی فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام هم در این نشست اظهار کرد: امروز آموزش و پرورش مسیر خود را درست طی می کند و به بالندگی جامعه کمک خواهد کرد.

علی درویشی تصریح کرد: شورای اطلاع رسانی دولت نقش مهمی در راستای اطلاع رسانی برنامه ها و اهداف دولت از جمله آموزش و پرورش دارد و یکی از مراکزی است که می‌تواند دانش آموزان را هدایت و موضوعات خاص را به جامعه و بدنه اجتماعی جامعه انتقال دهد.

وی اضافه کرد: امروز نقش اطلاع رسانی و فضای مجازی در مهندسی ذهن دانش آموزان بسیار مهم است و باید زمینه ای فراهم شود که قبل از اینکه دیگران و دشمنان وارد عمل شده ذهن فراگیران را مهندسی کنند، واقعیت های دنیای امروز را برای این نسل تبیین کنیم./ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group