ایلام - مدیر شعب بانک کشاورزی ایلام گفت: ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۱۸ هزار و ۸۰۰ فقره پرونده در سال جاری پرداخت شده که در مقایسه با سال گذشته ۲۰۰ درصد رشد در پرداخت تسهیلات ثبت شده است.

بهزاد عزت پناه لطیفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در جهت سیاست های دولت برای تسهیل در ازدواج جوانان، ۵۵۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۷۹۲ میلیارد ریال و برای فرزندآوری و جوان سازی جمعیت نیز ۸۱۷ فقره پرونده با ۳۲۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی به موضوع اشتغالزایی برای مددجویان اشاره کرد و افزود: مطابق بند ب تبصره ۱۶ در بخش اشتغال برای مددجویان کمیته امداد مبلغ ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۴۱۰ نفر پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی ایلام ادامه داد: این بانک در بخش کشاورزی نیز به عنوان حامی کشاورزان، در حوزه بذور گواهی شده به عنوان یک سیاست مهم در سطح وزارتخانه، سه هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

عزت پناه لطیفی یادآور شد: همچنین در بند الف تبصره ۱۸ نیز که یک بند تکلیفی حمایتی برای کشاورزان به شمار می رود، یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان واگذار شد.

وی در مورد عادلانه سازی یارانه ها که مربوط به حمایت از دامداران و مرغداران است، توضیح داد: یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مرغداران و دامداران از این وام ها بهره مند شدند.

مدیر شعب بانک کشاورزی ایلام گفت: سه هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال در بخش زراعت، هفت هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در مرغداری و دامداری و سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای صنایع تبدیلی و تکمیلی تسهیلات پرداخت شد که مجموع آنها ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در قالب ۱۸ هزار و ۷۰۰ فقره پرونده بوده است.

عزت پناه لطیفی تاکید کرد: امسال ۱۳۰ درصد از محل منابع در اختیار بانک کشاورزی تسهیلات واگذار شد که میزان پرداخت وام ها بیش از منابع مالی در اختیار بوده است ، هرچند باید در این زمینه پاسخگوی بانک مرکزی باشیم، اما این امر بیانگر این موضوع است که بانک کشاورزی در راستای خدمات رسانی به کشاورزان، بیش از ظرفیت و منابع در اختیار خود، به بهره برداران بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه امهال و بخشودگی متفرقه های تسهیلات فشار مضاعفی را به بانک وارد می کند، یادآور شد: عمده محل درآمدی بانک از محل وصول دریافت تسهیلات پرداختی به کشاورزان، سپرده های مردمی یا وصول مطالبات گذشته سایر متقاضیان خدمات پرداختی جدید صورت می گیرد که در صورت عدم بازپرداخت اقساط قدرت وام دهی بانک ها کاهش می یابد./ایرنا