🔹سایت ویرا - قصد داشتم راجع به امیدافرینی و نقشی که رسانه‌ها در این شرایط سیاه و غبارآلود می‌توانند ایفا کنند یادداشتی منتشر کنم اما وقتی سخنان یکی از متخصصان داخلی استان را شنیدم و از وقوع یک فاجعه‌ی انسانی در ایلام خبر داد ناامید شدم.
🔹این متخصص داخلی گفت امروز برای ۳۰ نفر از مراجعه‌کنندگان به مطب تشخیص ابتلا به کرونا داده‌ام و از این وحشتناک‌تر اینکه چند پزشک متخصص داخلی در آی‌سی‌یو و یکی دیگر در کما به سر می‌برد و پزشکان استان ایلام در وضعیت دردناکی به سر می‌برند.
🔹روسای بیمارستان‌ها و جمع کثیری از کادر درمانی یا درمنزل یا در بیمارستان بستری هستند و کرونا بسیار بی‌رحم‌تر از قبل روزانه قربانی می‌گیرد و از ۴۰۰ تخت بیمارستانی نباید دنبال تخت خالی گشت.
🔹با تاسف باید گفت هر روز در هر محله‌‌ای صدای شیون و گریه خانواده‌ای که عزیزی را از دست داده است نشان می‌دهد چقدر به مرگ نزدیک‌تر هستیم.
🔹نمی‌توان دنبال مقصر گشت اما سه شهرستان ایلام ،ایوان و چرداول مثلث سیاه کرونا را تشکیل داده‌اند و تصمیمات ستاد ملی کرونا در قبال این شهرستان‌ها نمی‌تواند یکی از تخت‌های بیمارستانی را خالی کند و ایلام در آستانه‌ی ثبت رکورد مرگ و میر دو رقمی در روز است و با این تصمیمات غیر اصولی و فاقد نظارت در اجرا نمی‌توان آمار مبتلایان را کاهش داد.
🔹خانواده‌ها به شیوه‌ی گله‌‌ای به ویروس مبتلا می‌شوند و هیچ‌گاه هیچ فرد کرونایی در یک خانواده در نقاهتگاهی تا بازگشت سلامت قرنطینه نشد تا اکنون شاهد مرگ عزیرانمان و پرپر‌شدن جوانان و پزشکان و کادر درمانی باشیم.
🔹در این ادارات و بازار ایلام چه چیزی وجود دارد و چه مافیایی پشت این عدم تعطیلی‌ها نهفته است که حداقل دو هفته تمام ادارات و بازار تعطیل نمی‌شوند؟
🔹ما هر روز می‌میریم و زنده می‌شویم!  آیا بیمارستان‌های استان ایلام و کادر درمانی علی‌رغم تلاش فراوان ظرفیت پذیرش این تعداد بیمار را دارند؟ ایا دانشگاه علوم پزشکی دلایل مرگ و میر بالای استان ایلام را شفاف عنوان می‌کند؟ایا تصمیمات ستاد کرونا در استان کارشناسی است و قابلیت اجرایی دارند؟
🔹برخی از مردم چرا تا این حد سرکش و بی‌مسئولیت شده‌اند و حتی به خود اجازه نمی‌دهند در یک مکان عمومی ماسک بزنند؟