تلخند- سایت خبری ویرا-  آقای رئیس جمهور می‌دانید که مردم مثل دوران نخستین از بس پول خرید قفل فرمون ندارند " گُرز " میزارن تو ماشین برای نزاع و اگر آمار سرقت از خودرو بشدت بالا رفته و در بین ۱۰ جرم اول کشور در صدر است شاید دلیلش همین نداشتن پول خرید قفل فرمون و نصب دزدگیر باشد.

مردها با این وضع نابسامان سکه و طلا جرات ندارند به همسراشون بگویند چرا مدل ابرویت را متناسب با شرایط تورم اصلاح نکرده‌ا‌ید و کارمندی را می‌شناسم که ماهی دو میلیون تومان دریافتی دارد و یک سکه در ماه مهریه می‌دهد و با این اوضاع سکه ۳ میلیون تومانی که خودتون بحمدالله آگاهید چه می‌کشد.!

کسی مگه می‌تونه بمیره با این قیمت گرون مرگ! قبر تو ایلام بیش از ۱ میلیون و یه آمبولانس تا بهشت رضا بیش از ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است و یه مسجدم بخای بگیری ۳۰۰ هزار تومان ، سنگ قبرم که اصلا نگو همون سنگ قبر پدر بزرگ رو در میاریم یه فوت می‌کنیم ، یه دستمال می‌کشیم و می‌زاریم روش ...؛

حرفی از گوشت قرمز به میان نیار که چند ماهی است از صدقه‌سری جنابتان از خرید یک کیلو گوشت چرخ‌کرده در سنوات قبل نیز عاجز گشته‌ایم و دیروز برای خرید یک شقه مرغ به مغازه‌ای رفتم که آن هم اجابت نشد که روی حساب گذشته بکشد ..

می‌دانید چند وقت است درختان بلوط پارک‌های جنگلی ایلام دود کباب گوشت قرمز به خودشون ندیده‌اند؟ راستی مگه میشه تو کوچه‌ای که معلم و کاسب و مدرس دانشگاه و کارمند هست کباب و دود و دم راه انداخت؟اما شما نگران نباشید ما ملت همیشه کباب در کلبه‌ی درویشی خود مشتی "پیه گوسفندی" داریم و تا دلتون بخاد خودمون رو کباب‌خور جا زدیم.

قطعا می‌دانید مردمی که در لابلای هر سیخ کباب مرغ چند قطعه" پیه گوسفندی" سیخ می‌کنند تا طعم گوشت قرمز بدهد چیزی برای از دست دادن ندارند و قبل از آغاز بازی زندگی مشترک ۳ صفر عقب هستند.

راستی آقای رییس جمهور چه بسته‌‌ای برای دور زدن تحریم‌های نهایی امریکا و دونالدی که با دم شیر بازی کرد کنار گذاشته‌اید؟ آیا واقعا میشه به مردم بگید نگران نباشند دولت تمام سعی خودشو می‌کنه؟ آیا کوپنی برای شما باقی مانده است؟

آقای رئیس! کسبه و بازاریان که سایه‌ی جنابتان را با تیر می‌زنند ، چندرغاز در می‌آوردن که به لطف شرکت توانیر آن هم صفر شده است و بحمدِ دولتتان همسان‌سازی و صفر شدن دستمزد اصناف با این روش زودتر از یکسان سازی حقوق کارمندان دولت اجرایی شد.

چقدر بلایای طبیعی ،سیل، ریزگرد، کشتی و هواپیما و... جور کارای نکرده‌ی شمارو بکشند؟ چقدر زلزله بیاد تا فکر مردم متوجه اون بشه و چقدر این تلگرام که شما را رئیس جمهور کرد و قدرش را ندانستید بار از روی دوشتان برداشت و فیلترش که دیگر اصلا نگو. چقدر رسانه‌ها باید سکوت کنیم تا این وحدت کذایی به هم نخورد؟!

چرا باید چهار سال دوم رییس جمهوری شما اینقد جهنم شود تا زیر اجاق و دیگ سیاست‌ برای انتخابات دور بعد روشن باشه، میخام نجوشه این دیگ! میخام دیگی که برای من و دیگر هم‌وطنانم نمی‌جوشه کله‌پاچه‌ی یک حیوان اهلی غیر قابل خوردن توش بجوشه.. 

برای اطلاع شما باید عرض کنیم ما سینما هم می‌رویم! نه از سر تفنن و سرگرمی بلکه برای دیدن فیلم‌‌های تخیلی سینماگران جنابعالی و آن هم نه با حضور همه‌ی اعضای خانواده بلکه پول‌های خود را روی هم می‌زاریم و یکی از اعضا رو به نمایندگی و به قید قرعه سینما می‌فرستیم تا قصه‌ها‌‌ی مجیدرو برای دیگر اعضا تعریف ‌کنند.

در ضمن به بَر و روی این دختر پسرای دهه هشتادی که مانتو جلو باز می‌پوشند وپشت ابرو برمی‌دارند نگاه نکن! یه آب و صابون بزنی میره! بَزَک کردن فقط برای شناسایی نشدن از دست طلبکاران خانواده و گرنه مثل کارت ملی‌ها هیچ ارزش دیگری ندارند.

دلواپس نشوید رئیس جمهورم ما هنوزم هستیم و نفس می‌کشیم و اینقد پراید میخریم تا بمیریم شاید با نبود ما باری از دوش دولت فخیمه‌تان برداشته شود.

راستی تا یادم نرفته بگویم این همه نشست اقتصاد مقاومتی چقد آخه ؟! شده مثل دوران جنگ که اون همه والفجر راه‌ انداختین، چند والفجر ؟چند  اقتصاد مقاومتی؟ بسه دیگه! چقدر مقاومت! خودتون هم قدری مقاومت کنید لطفا!

ما دهه شصتی‌ها با این همه ناملایمات استخدام نشدیم در دولت هیچ! برای بیکاری ما کیسه دوختین و جیکمون هم در نیومد، آیا با این وضعیت بزاریم بریم ؟ اصلا کجا بریم؟کشورهای دوست و همسایه هم که مارو خیلی دوست ندارند!🔹با اینحال ما هنوز اگر برنجی داشته باشیم و اضافه اومد سهم گنجشک‌ها را کنار میزاریم شاید خداوند به واسطه‌ی این پرندگان یه کاری برای ما کرد تا گوش شنوایی برای جیک‌جیک گنجشک‌ها و دعای یاکریم‌‌ها باشیم.

دیدید چقدر راحت همه چیز را طنز میکنیم شما نیزمثل اهالی ادب و فرهنگ ببخشید عامیانه نوشتم دیگه پول خرید کتاب و مطالعه و لفظ قلم نوشتن رو نداریم.