سایت ویرا- اخیرا دو تن از مدیران استانی در سطح فضای مجازی اظهارنظرهایی داشته‌اند که ویرا را بر ان داشت نقبی بزند و امید است طرف هیچکدام را نگرفته باشد.

مدیران دو دستگاه مورد اشاره در خصوص وظایف و اختیارات طرف مقابل با ادبیاتی به دور از انتظار به یکدیگر حمله‌ور شده‌اند که نشان از عدم استانه‌ی تحمل در نزد این مدیران دارد.

ماهیت فعالیت شرکت برق و صدا و سیما کاملا متفاوت است و یکی خدماتی ، رفاهی و عملیاتی و دیگری فرهنگی ،هنری و رسانه‌ای است بنابراین اظهار نظر در مورد محور فعالیت‌های دو دستگاه بایستی توسط کارشناسان امر و افکار عمومی صورت گیرد و فلذا سخنان هر دو مدیر محترم در چهارچوب شرح وظایف دستگاه دیگر خارج از اصول مدیریتی است و مقایسه‌ی عملکردی این دو دستگاه قیاس مع‌الفارق است.

نکته‌ای که می‌تواند حائز اهمیت باشد ضعف مدیران روابط عمومی دو دستگاه است. چنانچه مدیران روابط عمومی در این اظهار نظر نقش سردبیر یک نشریه را بر عهده می‌گرفتند و سخنان مدیران را ادیت و قبل از انتشار ویراستاری می‌کردند شاید این اظهارنظرهای شتابزده و از سر عصبانیت این دو مدیر محترم ذهن افکار عمومی را تا این حد مکدر نمی‌کرد.

🔹مدیرعامل شرکت برق در بخش‌ گفتگوی ویژه خبری صدا و سیما حضور یافته و در مورد همین خاموشی‌ها پاسخ داده است و این از وظایف رسانه‌ی صدا و سیماست که از دستگاه‌های دولتی یا غیر دولتی در قالب اطلاع‌رسانی و تبلیغات هزینه دریافت نماید و اعتبارات ناچیز و قطره‌چکانی صدا و سیما پاسخگوی فعالیت‌ها و نیازهای مخاطبین نمی‌باشد.

یا مثلا مدیر عامل شرکت برق نمی‌تواند در خصوص برنامه‌های صدا و سیما و کیفیت آنها اظهار نظر نماید چون او یک مدیر عملیاتی است و ورود به مسائل غیر تخصصی پاسخ‌هایی را به دنبال دارد که باعث فرار از پاسخگویی در قبال عملکرد دستگاه متبوع خود می‌شود.

صدا و سیمای مرکز ایلام در اربعین و یا ریزگردها نقش قابل قبولی ایفا نموده چنانچه رسانه‌ی ملی در سطح کلان نسبت به پوشش اخبار ایلام مبادرت نمی‌ورزد بخش عظیمی از ان سیاست غلط رسانه‌ی ملی در قبال استان و بخش اندکی از ان متوجه ضعف در برنامه‌سازی و عدم رایزنی مناسب مدیران صدا و سیمای مرکز ایلام دارد.

و اما شیروی مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام نیز می‌توانست همان‌گونه که جلسات کم‌محتوای اقتصاد مقاومتی استان، سفرهای تشریفاتی و شهرستانی استاندار و سخنرانی تبلیغاتی ضرغامی را پوشش زنده می‌داد بخش بیشتری از زمان پخش رسانه‌ی استانی را در اختیار شرکت‌های خدماتی برق، اب و گاز قرار دهد که عمده‌ی مشکلات مردم مربوط به این شرکت‌هاست و اگر مشکلات مردمی مطرح می‌شود رسانه‌ی استانی پاسخ مردم را از طریق روابط عمومی این شرکت‌ها یا مدیران عامل پیگیر و منتشر نمایند.

جناب مدیرکل صدا و سیما بفرمایند چقدر از قِبَل پخش برنامه‌های زنده استاندار درامد کسب نموده‌اند که شرکت برق این رقم را نتوانسته است پرداخت نماید و انتن در اختیار وی قرار نگرفته است.!

مدیر کل صدا و سیمای استان اظهار می دارد که خاموشی‌های استان ایلام از بی‌تدبیری و ضعف مدیریت و بی‌تدبیری مدیر برق است در حالی که خاموشی‌های استان‌ها در کل کشور اعمال شده و در بسیاری از استان‌ها شدت و ضعف داشته و تهران و هرمزگان نیز از این قائده مستثنی نبوده‌اند ولی می‌توان گفت شرکت برق در بخش اطلاع‌رسانی خاموشی‌های احتمالی موفق عمل نکرد و موجب نارضایتی عمومی شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام از ابتدای تصدی این مسئولیت اظهار نظرهای جنجالی فراوانی داشته‌اند یکی از آنها اعلام این موضوع که از ۱۵ دقیقه اخبار این رسانه ۷ دقیقه اول آن ارزش خبری ندارد. حال خوب است مخاطبین بدانند چند دقیقه‌ی ابتدایی اخبار سیمای مرکز ایلام به پخش اخبار نماینده‌ی ولی فقیه در استان اختصاص دارد و این اظهار نظر شیروی صرفا مربوط می‌شود به اختلاف با حاج اقای لطفی. اختلاف با اعضای شورای شهر در گذشته بماند.

شیرخانی ادعا دارد پول هنگفتی می‌بایست به صدا و سیمای مرکز ایلام پرداخت شود تا اخبار و اطلاع‌رسانی فرهنگی برنامه‌های شرکت برق پخش شود اما در بخش دیگری از اظهارات خود برنامه‌های صدا و سیما را ناکارامد ارزیابی کرده و دلیل روی آوردن به ماهواره را ضعف صدا و سیما می‌داند . باید پرسید :شما که صدا و سیما را ناکارامد می‌دانید چرا تلاش می‌کنید از طریق این رسانه برنامه‌های خود را اطلاع‌رسانی کنید؟ و چند سوال دیگر..؟؟

امیدواریم مدیران استان صرفا در جهت بهبود و بیان بیلان دستگاه خود اظهار نظر نمایند و از هر گونه موضع‌گیری در خصوص دیگر دستگاه‌ها تا مادامی که مدیر هستند بپرهیزند و بدانند مردم استان عملکرد آنها را قضاوت خواهند کرد.