جلال میرزایی پس از تصویب منطقه‌آزاد مهران: از زحمات مهندس مروارید و استاندار فعلی تشکر می کنم

 

🔹نماینده استان در مجلس شورای اسلامی بااشاره به تصویب کلیات لایحه مناطق آزاد تجاری در صحن علنی مجلس در گفتگو با ویرا گفت : تصویب کلیات لایحه مناطق آزاد تجاری حاصل تلاش ها وزحمات زیادی است که نمایندگان و مسئولین فعلی و پیشین استان بویژه مهندس مروارید استاندار سابق ایلام و استاندار فعلی در مسیر تصویب آن متحمل شدند.

🔹جلال میرزایی اظهار کرد: این طرح یکبار از دستور کار مجلس خارج شد اما با تلاشها و رایزنی صورت گرفته مجددا در دستور کار قرار گرفت .

🔹وی ادامه داد: علیرغم فشارهای وارده برای خروج مجدد آن ، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برای رفع ایرادات آن وقت گذاشتند وبا الحاق اضافاتی به این لایحه با طرح آن درصحن علنی مجلس مورد اقبال وتایید نمایندگان قرار گرفت .

🔹میرزایی با اشاره به موارد الحاقی به این طرح از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مهمترین مورد الحاقی به این طرح افزوده شدن حدود 80 منطقه ویژه اقتصادی به آن بود افزود: تقاضا وپیشنهادات نمایندگان در خصوص افزایش مناطق ویژه صورت نمی‌گرفت ،قطعا تصویب این طرح  با مشکلاتی مواجهه می شد.

🔹نماینده ایلام به تشکیل کمیته پیگیری تصویب این طرح با حضور نمایندگان مناطق مشمول اشاره کرد و گفت : در ابتدای راه و به منظور پیگیری و رایزنی با نمایندگان ،کمیته ای با حضور نمایندگان مناطق این طرح به ریاست آقای دهمردی و در مقطعی به دبیری اینجانب تشکیل شد و این کمیته رایزنی های زیادی را برای مجاب نمودن نمایندگان و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس انجام داد.

🔹جلال میرزایی با یادآوری تلاشهای نمایندگان و مسئولین فعلی وپیشین استان تصریح کرد: به هرحال افرادی زیادی برای تصویب این طرح تلاش نمودند که جا دارد از زحمات وتلاشهای آقای سلیمانی دشتکی استاندار فعلی ایلام و نمایندگان قبلی استان و همکاران فعلی بخاطر تصویب کلیات این طرح  تشکر نمایم.

🔹میرزایی نقش پررنگ استاندار پیشین ایلام را یاد آور شد و با بیان اینکه همه باید در این مقطع سپاسگزار تلاشهای مداوم ومستمر آقای محمدرضا مروارید استاندار قبلی ایلام باشیم اذعان داشت: ایشان  در کنار چندین بار حضور در کمیسیون اقتصادی ،با آماده سازی سریع نقشه ،رایزنی و گفتگوهای اثرگذار برای فراهم شدن بستر تصویب این طرح درهیات دولت و متعاقب آن در مجلس داشتند.

🔻خوشحالی حق مردم است اما برای برگزاری جشن زود است

🔹وی با اشاره به واکنش های صورت گرفته دراستان بیان داشت : به هرحال سالهاست مردم استان در انتظار تصویب این طرح قرار داشته اند و باید هم از این اتفاق خوشحال باشند. بعضا شنیده شده که افراد ویا گروههایی بخاطر این اتفاق خوب بدنبال برگزاری جشن هستند اما برای برگزاری جشن هنوز زود است چون تصویب جزییات ونهایی شدن آن در شورای نگهبان زمانبر است.

🔹میرزایی ادامه داد: باید جزییات وتبصره های الحاقی به این طرح  مورد بررسی قرار گیرند و احتمال ارجاع آن به کمیسیون وجود دارد اما به موازات این کار با اعضای محترم شورای نگهبان رایزنی های فشرده‌ای صورت خواهد گرفت .

🔹جلال میرزایی در ادامه با انتقاد از برخی تحرکات فرصت طلبانه گفت : در شرایط موجود حرکت به سوی بهره برداری شخصی و یا مصادره این اتفاق به صلاح نیست و جالب است برخی خارج از مجلس و استانداری ایلام علیرغم نداشتن نقش و اختیارات در تصویب این طرح ،در این خصوص اظهار نظر می کنند،درحالیکه  که علامت سوالهای بزرگی در مقابل عملکردشان وجود دارد!

🔹عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این حرکات و بزرگنمایی‌ها در راستای بهره برداری سیاسی و گروهی از این اتفاق خوب اصلا درست نیست ،چون به افزایش انتظارات و توقعات ناشی از اجرای آن دامن خواهد زد افزود: همه دلسوزان اعم از نمایندگان فعلی وپیشین واستاندار کنونی و قبل در تصویب این طرح نقش آفرینی کرده اند.

🔹وی با اشاره به اینکه کسی نمی تواند این طرح را به نام خود مصادره کند و افراد زیادی برای رسانیدن طرح به این مرحله تلاش کرده اند خاطرنشان کرد: با همفکری وهمدلی می توانیم گامهای موثری را برداریم و برای ادامه راه ورسیدن به مرحله  نهایی وشروع فعالیت قانونی ،تلاش  مسمتر وهماهنگی بیشتری را می طلبد.