پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

 

 

 

 


ایلام - فرمانده انتظامی ایلام از کشف ۶۲۰ میلیارد ریال انواع کالاهای قاچاق در این استان طی ۶ ماه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار دلاور القاصی مهر در گفت گویی خبری اظهار داشت: ۶ ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۶۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف ، تعداد ۴۵۷ نفر دستگیر و ۲۵۰ خودرو متعلق به قاچاقچیان توقیف و روانه پارکینگ شده است.

 

کاهش ۳۳ درصدی تصادفات درون شهری/ افزایش تصادفات جاده ای و لزوم توجه رانندگان به هشدارهای پلیس

سردار القاصی مهر در بخش پایانی سخنان خود به کاهش ۳۳ درصدی تصادفات درون شهری اشاره کرد و گفت: متاسفانه در تصادفات برون شهری در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش تصادفات بودیم که این امر ناشی از افزایش ترددات جاده ای به واسطه نبودن محدودیت های کرونایی که در سال گذشته داشته‌ایم و از طرفی افزایش خیل عظیم  زائران عتبات عالیات در استان بوده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام تخطی از سرعت، تجاوز به چپ و عدم توجه به جلو را از عوامل بروز تصادفات رانندگی خواند و از مردم خواست تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همکاری با پلیس از بروز تصادفات پیشگیری کنند.

 

افزایش چشمگیر جرایم فضای مجازی

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیان عملکرد انتظامی استان در نیمه اول سال و با تاکید بر اینکه جرایم امروز از فضای حقیقی به فضای مجازی منتقل شده‌اند، اظهار داشت: متاسفانه سال جاری جرائم حوزه فضای مجازی ۱۰ درصد افزایش یافته است که بیشتر متهمان این حوزه را نوجوانان بین سنین ۱۲ تا ۱۶ سال تشکیل می دهند که می‌تواند یک هشدار جدی به خانواده ها باشد.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه کلاهبرداری مالی، برداشت های غیرمجاز از حساب دیگران، مزاحمت های اینترنتی جرائم اخلاقی و هتک حیثیت از عمده جرایم در فضای مجازی می باشند گفت: با تلاش همکاران پلیس فتای استان نیمه اول سال جاری بیش از ۳۰ میلیارد ریال به حساب مالباختگان جرائم اینترنتی عودت داده شده‌اند.

سردار القاصی مهر با اشاره به راه اندازی سامانه پلیس سایبری در استان با هدف راهنمایی و ارائه مشاوره ، گفت: همشهریان می توانند با شماره گیری شماره ۰۹۶۳۸۰ در هر ساعت از شبانه روز از خدمات مشاوره های کارشناسان پلیس فتا بهره‌مند شوند.

 

بیشترین تماس های مردم با سامانه ۱۹۷ تقدیر از پلیس است

این مسئول انتظامی تصریح کرد: همشهریان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۶ هزار تماس با سامانه ۱۹۷  داشته اند که تعداد ۳۰ هزار از این تماس ها به تقدیر از همکاران بنده اختصاص داشته است.

 

سامانه ۱۱۰ پل ارتباطی مردم با پلیس خدمتگزار

وی سامانه ۱۱۰ را پل ارتباطی میان آحاد مردم و خادمان خود در پلیس خواند و گفت: همه هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه جرم بلافاصله مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش و از نتیجه آن آگاه شوند.

 

پلیس در استان کارنامه درخشانی در اربعین و برقراری امنیت شهروندان داشته است

فرمانده انتظامی ایلام به عملکرد پلیس در ایام اربعین ۱۴۰۱ اشاره کرد و یادآور شد: تامین امنیت زائران از اولویت برنامه های این فرماندهی  در اربعین بود که در راستای امنیت جاده های استان ، مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران با ۶۲ دوربین هوشمند کنترل می شدند.

وی با بیان اینکه، پایش تصویری می‌تواند موقعیت دقیق جغرافیایی محورها را برای رفع گره های ترافیکی و هدایت نیروها را نشان دهد، افزود: تمام محورهای مواصلاتی ایلام به وسیله دوربین های هوشمند رصد و در صورت بروز هرگونه گره ترافیکی بلافاصله نسبت به روان سازی تردد خودروها اقدام می شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به تمهیدات این فرماندهی در خصوص کنترل و نظارت دقیق بر مسیر های منتهی به مرز مهران ، گفت: تعداد ۱۲ ایستگاه ثابت پلیس در مبادی ورودی و خروجی استان کار روان سازی ترافیکی و امنیت زائران را بر عهده داشتند.

سردار القاصی مهر یادآور شد: بیش از ۲۵۰ واحد گشت خودرویی و پیاده انتظامی به صورت سیار در داخل شهرهایی که مسیر زائران ابا عبدالله الحسین (ع) بودند، به گشت زنی می پرداختند تا امنیت زائران را فراهم آورند.

وی با بیان اینکه علاوه بر گشت های انتظامی گشت های پلیس راهور هم در جهت تسهیل عبور و مرور و هدایت زائران تا پایانه مرزی مشغول فعالیت بودند، گفت: همچنین ۲۰۰ واحد گشت پلیس راه هم  به منظور پیشگیری از تصادفات در محورهای استان استقرار داشتند.

 

همراهی هشت هزار نیروی کمکی فراجا با انتظامی استان ایلام در اربعین

سردار القاصی مهر عنوان داشت: بیش از هشت هزار نفر نیروی کمکی هم از نقاط مختلف فراجا اعم از پلیس آگاهی، فتا، امنیت عمومی، پلیس راه و راهور و همچنین یگان ویژه به کمک انتظامی استان ایلام آمدند تا زائران با امنیت و آرامش خوبی به سفر زیارتی خود رفته و به سلامت برگردند. 

وی اضافه کرد: همکاران ما در یگان ویژه فراجا مسئولیت تامین نظم و امنیت زائران عزیز از پل زائر تا پایانه مرزی را برعهده دارند و این عزیزان هم شبانه روز زحمت کشیدند تا کوچکترین مشکلی برای زائران به وجود نیاید. 

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه یگان ویژه فراجا علاوه بر کنترل لایه های جمعیتی، کارهای فرهنگی و خدماتی و پذیرایی از زائران را نیز انجام می دهند، تاکید کرد: در پایانه مرزی مهران موکب شهدای انتظامی راه اندازی شد که به صورت شبانه روز از زائران پذیرایی می کند و در این موکب روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار وعده غذا بین زائران توزیع می شد.

به گفته سردار القاصی مهر، یک بیمارستان صحرایی با تمام امکانات و تجهیزات لازم و بیش از ۲۵۰ کادر پزشکی و درمانی توسط معاونت بهداد فراجا در پایانه مرزی مهران راه اندازی شد که به طور روزانه به زائران امدادرسانی می کردند.

وی به خدمت رسانی شبانه روزی اداره مهاجرت و گذرنامه در حوزه صدور و تمدید گذرنامه برای زائران اربعین اشاره کرد و گفت: همچنین تیمی از این اداره در پایانه مرزی مستقر شده بود و به صورت دقیق بر گذرنامه های زائران نظارت و کنترل داشته و ایرادات احتمالی را برطرف می کردند که با تمهیدات انجام شده هیچ زائری به کشور برگشت داده نشد و بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ برگ گذر موقت برای خروج زایران در مرز صادر شد.

 

تردد سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر اربعین از مهران

وی به تردد ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از مرز مهران اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد از ترددهای های مرزی ایام اربعین در بین مرزهای ۶ گانه از مرز بین‌المللی مهران صورت گرفت.

فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: ایام اربعین ۶ هزار و ۸۵۰ گذرنامه صادر و بیش از هفت هزار و ۸۰۰ گذرنامه نیز تمدید شدند.

سردار دلاور القاصی مهر با تقدیر از حمایت های مسئولان استانی اعم از امام جمعه استان، استاندار ، فرمانده سپاه و سایر ارگان ها و دستگاه های امنیتی که نقش بسزایی در خدمات رسانی به زائران حسینی داشتند، گفت: بطور قطع اگر مشارکت و همدلی مردم و مسئولان نبود، این همایش عظیم با موفقیت انجام نمی گرفت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group