سایت ویرا-تصادف منجر به فوت چهار شهروند ایلامی روز‌ پنج‌شنبه ششم اردیبهشت در مسیر دره‌شهر بدره به حدی دردناک است که‌ توصیف آن دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

 

یک ماما، یک جوان ورزشکار، یک شهروند و یک جانبار در این حادثه دلخراش به دلیل قصور راننده کامیون جان خود را از دست دادند و کسی در صفحه تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی برای اهمال و کوتاهی صورت گرفته پاسخگو نبود.

 

پلیس راننده کامیون را به دلیل انحراف به چپ مقصر اعلام نموده است که در‌ مسیر سنگ‌شکن مستقر در حدفاصل روستاهای عباس آباد و زرانگوش در حال تردد بوده است؛ در مسیری که برای تردد کامیون‌های حمل شن و ماسه هیچ شانه‌ی خاکی مناسبی در نظر‌گرفته نشده است.

 

مسیر بدره دره‌شهر بیشتر به جاده مرگ، یک کوره‌راه و جاده انحرافی شبیه است تا جاده بین‌شهری که با پیچ‌های خطرناک و  عرض بسیار کم و بدون شانه خاکی هر چند وقت یک بار قربانی می‌گیرد و صدای کسی هم در نمی‌آید.

 

کامیون بدون سپر محافظ استاندارد هم‌سطح با سایر خودروها، خودروی عمومی را بلعیده است! چرا باید اجازه تردد به این خودروی غیراستاندارد در سطح جاده‌های استان داده شود؟

 

پس از لحظات اولیه برخورد خودروی عمومی با کامیون، شهروندی در‌ حال گرفتن عکس مشاهده می‌شود که چنانچه مسئولانه‌تر اقدام می‌نمود و اورژانس، پلیس و آتش‌نشانی را خبر می‌نمود داغ دل خانواده‌های قربانی کمتر میشد.

 

فاصله دره‌شهر تا محل تصادف حدود پنج کیلومتر است، چرا باید این همه زمان تلف شود تا چهار شهروند در آتش بسوزند ؟  در‌ محضر وجدان خود و خداوند پاسخگو هستید؟

  

شاهدان عینی به ویرا گفتند چندین بار با آتش‌ نشانی تماس گرفته‌اند اما دریغ و افسوس از پاسخگویی و برخی منابع گفتند خودروی آتش‌نشانی خراب بوده است و راننده لودر با باکت آب از چشمه اطراف حادثه روی آتش خودرو و کامیون ریخته اما کاری از دستش ساخته نبوده است.

اگر مسیر مواصلاتی بدره دره‌شهر چهار خطه یا یک طرفه بود این حادثه تلخ رخ می‌داد؟

چرا باید جاده دو شهر هدف گردشگری بدره و دره‌شهر تا این حد خطرناک و کم‌عرض باشد؟

انتظار پاسخگویی نیست حداقل وجدان داشته باشید و اجازه ندهید دیگر در جاده‌های مرگبار استان جوانی ناکام بسوزد و مامایی به آتش سپرده شود و‌ پدری سوخته از دنیا برود.

 

@weerair