پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

سایت ویرا- اختلافات اراضی کشاورزی مابین کوردها و لرها با اعراب بومی منطقه حدود ۳ سال زارعی  منجر به مشکلات اجتماعی فراونی در منطقه  و سبب اخلال در زندگی و امرار معاش  مردم  شده بود. 

در پی این اختلاف حدود ۱۸ پرونده کیفری و حقوقی در محاکم قضایی در جریان بود. نتیجه طولانی اختلاف ورد خسارت بیش از ۴۰ میلیارد ریالی به طرفین منازعه و درگیری های متعدد بود. 

با طولانی شدن اختلاف و افزایش تنش ها با درایت دلسوزان و بزگان منطقه طی ۴ نشست متوالی صلح و سازشی پایدار حاصل گردید و آتش اختلاف و کینه جای خود را به محبت و برادری داد. 

دکتر اسماعیل سبزواری عضو شورای فرهنگی دانشگاه ازاد اسلامی واحد دهلران و از بانیان این صلح و سازش  در این خصوص اعلام کردند که با کمک و مساعی جمیله ریاست محترم دادگستری حوزه قضایی موسیان و دشت عباس، روحانیت معزز و شیوخ و بزرگان ۴ دور مذاکره به شرح دیل برگزار گردید:

 دور اول: روستای نهر عنبر دشت عباس(به میزبانی شیخ سعدون ابوحمید) 

دور دوم: به میزبانی شهر موسیان( با حضور ریاست محترم دادگستری و وساطت حاج فرهان عسکری

دور سوم به میزبانی اعراب بومی با وساطت حاج رحیم عبدالخانی

دور چهارم و نهایی در بخش مورموری و به میزبانی حاج کریم غلامی برگزار گردید. 

طرفین اختلاف با احترام به نظرات بزرگان و روحانیون با امضا توافق نامه ای متعهد به صلحی پایدار در منطقه شدند و پیمان برادری و اخوت را امضا نمودند وبه  خاتمه ۱۸ پرونده کیفری رضایت دادند و از مبلغ حدود ۲۰ میلیارد ریال خسارت گذشت نمودند. 

ما این گونه مشارکت مردم در حل و فصل اختلافات و اصلاح ذات البین را ارج می نهیم و امیدواریم که سایر بزرگان و متنفذین با همکاری دستگاهی ذی ربط با شناسایی کانون های اختلاف از روشهای سنتی حل اختلافات استفاده نموده تا زمینه های اتحاد و رشد و بالندگی جامعه را فراهم اورند.

🟣طرفین اختلاف از تلاش های حاج علی هواسی و حاج علی سرخه از روحانیون مردمی و دلسوز منطقه و مساعی جمیله دکتر اسماعیل سبزواری کمال تشکر و قدرانی خود را ابراز نمودند.

@weerair

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group