پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

 

 

 

 

 

ایلام - فرماندار ویژه دهلران گفت: دستاوردهای سفر استاندار به این شهرستان راهگشای رفع مشکلات و تزریق اعتبارات به پروژه ها برای تسریع در عملیات اجرایی آنها شد.

لطیف صادقی روز یکشنبه در نشست شورای اداری دهلران به دستاوردهای سفر استاندار به شهرستان در حوزه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر گره گشایی از مشکلات چندین ساله برخی پروژه ها در این سفر مشکلات آنها با تزریق اعتبارات حل شد.

وی به پروژه ایستگاه پمپاژ برتش اشاره کرد و افزود: ۳۰ میلیارد تومان طی بازدید استاندار و دستور وی به این پروژه تزریق شد تا مرحله اول آن در سطح یک هزار هکتار با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر و نقشی که در تولید و اقتصاد منطقه دارد، تا حداقل پایان سال به بهره برداری برسد.

فرماندار ویژه دهلران کلنگ زنی ۶۵۰ واحد مسکن نهضت ملی در شهرستان را از دیگر دستاوردهای این سفر در راستای رفع مشکلات مسکن در برشمرد و تاکید کرد: این واحدها در ۴۳ هکتار زمین نهضت ملی مسکن با رعایت معماری ایرانی و اسلامی احداث و از این طریق ۲۰۰ میلیارد تومان وارد شهرستان می شود.

صادقی به تزریق هفت میلیارد تومان اعتبار برای از سرگیری عملیات اجرایی مصلای دهلران در این سفر خبر داد و اضافه کرد: همچنین از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت پنج میلیارد و از سایر اعتبارات ۲ میلیارد تومان برای ادامه عملیات اجرایی آن هزینه می شود.

وی از تزریق ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی چشمه های آبگرم هم خبر داد و یادآور شد: طبق زمانبندی طرح ساماندهی چشمه های آبگرم دهلران تا پایان شهریور ماه سال‌جاری به بهره برداری رسیده و مطالبه جدی و مهم این شهرستان پس از سالها محقق می شود.

فرماندار ویژه دهلران به ارتقا روستای دشت عباس به شهر اشاره کرد و افزود: این مهم نیز به همت دولت سیزدهم و پیگیری استاندار و نماینده مجلس محقق شد که نقش موثری در توسعه دشت عباس دارد.

صادقی واگذاری یک هزار و ۳۶۲ قطعه زمین به طایفه کایدخورده و حل مشکل ۴۰ ساله این مردم را از دیگر دستاوردهای سفر بهرام نیا به دهلران ذکر کرد و گفت: مدیریت ارشد استان در بازدید از پروژه های نفت و گاز دهلران بر بکارگیری افراد بومی ، انتقال حساب پیمانکاران به بانک های استان و خرید اقلام و تجهیزات مورد نیاز از استان تاکید و خواستار عملیاتی شدن این مطالبات مردم و مسئولان شدند.

وی اظهار داشت: تکمیل هفت زمین چمن مصنوعی و طبیعی در شهرستان، تکمیل یادمان شهدای شرهانی و زیرساخت های چیلات، اصلاح نقاط حادثه خیز جاده نصریان ، فرخ آباد ، دشت عباس و خربزان نیز در این سفر مورد تاکید قرار گرفت.

فرماندار ویژه دهلران به بازدید استاندار از کارخانه سیمان هم اشاره کرد و گفت: امروز شاهد تسریع در عملیات اجرایی کارخانه سیمان دهلران و نصب کوره این پروژه هستیم که نویدبخش بهره برداری از این پروژه در آینده نزدیک می باشد.

صادقی یادآور شد: جشنواره ملی شرهانی معرف شهرستان و واقعیات دفاع مقدس در دهلران است و هنرمندان با زبان هنری این مهم را به کشور منتقل می کنند ، این جشنواره خردادماه در دهلران با حضور گروه های هنری از سراسر کشور برگزار و همکاری همه دستگاه ها در زمینه هر چه بهتر برگزاری آن ضروری است.

وی به تلاش ستاد زکات شهرستان اشاره و تاکید کرد: دهلران در پرداخت زکات از شهرستان های پیشتاز و فرهنگ زکات در منطقه روبه رشد است.

فرماندار ویژه دهلران به فعالیت سازمان های مردم نهاد در خصوص نه گفتن به تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا هم اشاره کرد و گفت: با توجه به حمایت دولت و اعتبار به سازمان های مردم نهاد بیش از ۴۰ برنامه در این خصوص در شهرستان اجرا شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group