پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024
 

ویرا- استاندار ایلام با بیان اینکه متناسب با انتظارت مردم تاکنون اقدام خاصی از نظر سیمای شهری در مرکز این استان انجام نشده است، گفت: شهرداری ایلام باید با کار جهادی دنبال رفع عقب ماندگی‌های این شهر با ارائه طرح برنامه و تامین منابع مالی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "حسن بهرام نیا" روز شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات مختلف شهر ایلام با تقدیر از حضور مردم استان در آیین گرامیداشت حماسه نهم دی ماه، اظهار کرد: از سال ۹۰ تا کنون و بعد از گذشته ۱۲ سال و بر اساس مقایسه کردن این مدت نسبت به امروز، باید گفت که هیچ گونه چشم انداز خاصی در سیمای مرکز استان که تحول اساسی در آن ایجاد شده باشد، شکل نگرفته است.

وی افزود: مجموعه شهرداری و شورای شهر باید تعصب به خرج دهند و با جدیت و کار جهادی درصدد تغییر سیمای شهری ایلام پای کار باشند و این عقب‌ماندگی را که در شأن مردم این استان با تمدن و انقلابی نیست، متحول کنند.

استاندار ایلام تاکید کرد: ساخت و سازهایی در برخی از مناطق شهر ایلام انجام شده و تاحدودی مطلوب است، اما در سطح شهر و ورودی و خروجی آن، هیچ گونه کار و اقدامی که چهره مرکز این استان را تغییر داده باشد انجام نشده است.

بهرام نیا با بیان اینکه تا کنون اعتباری معادل ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال به مجموعه شهرداری ایلام کمک شده است، گفت: شهرداری ایلام باید از همین الان به دنبال کسب درآمد پایدار باشد چرا که کمک به شهرداری‌ها از طرف دولت ناچیز است، مجموعه شهرداری باید دنبال تامین منابع پایدار باشد و خود باید این مهم را دنبال کند.

استاندار ایلام با بیان اینکه مجموعه شهرداری ایلام باید با کار جهادی دنبال رفع عقب ماندگی‌های شهر با ارائه طرح برنامه و تامین منابع باشند و نسبت به این اقدام جسورانه پای کار بیایند، افزود:شورای شهر و شهرداری باید حرکت جدی را در راستای توسعه شهر ایلام از منظر زیباسازی شهری انجام دهند چرا که در هیچ مرکز استان و شهرستانی، چنین چهره شهری نامناسبی وجود ندارد.

عدم تعیین تکلیف میدان میوه و تره بار ایلام پذیرفتنی نیست

بهرام نیا در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تعیین تکلیف میدان "میوه و تره بار" شهر ایلام شد و با انتقاد و ابراز گلایه از کسانی که در این راه سنگ اندازی می کنند، افزود: یک سال از دستور احداث میدان "میوه و تره بار" ایلام می گذرد اما در عمل کار خاصی شکل نگرفته و هر روز به بهانه‌ای، علت تعویق کار را توجیه می کنند و این به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه احداث میدان میوه و ترباره دارای مشکلات کار اداری و فنی نیست، افزود: شاید بعضی‌ها منافعی دارند که مانع انجام این کار می‌شوند که باید تجدیدنظر جدی صورت گیرد، این کار آغاز شده و باید شرایط را فراهم کرد تا سرمایه گذار نیز بتواند عملات اجرایی را آغاز کند.

استاندار: سیمای شهر ایلام در شان مرکز یک استان نیست/ شهرداری به دنبال درآمد پایدار باشد

استاندار ایلام همچنین با انتقاد از اینکه هیچ گونه اقدامی در ورودی شهر ایلام و میدان ارغوان به عنوان ورودی اصلی شهر، در راستای بحث زیباسازی انجام نگرفته شده است، افزود: توجه به بحث زیباسازی و نظافت شهر جزو وظایف و الویت کاری شهرداری است، ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان را به کمک شهرداری آوردیم و در این خصوص ادارات ملزم شدند که در مرکز استان نسبت به رنگ آمیزی و پیاده روسازی درب اداره خود اقدام کنند که این کار تاحدودی انجام و در دست اقدام است.

بهرام نیا خواستار توجه به فضای سازی در مناسبت‌های مختلف در سطح شهر توسط مجموعه شهرداری ایلام شد و گفت: شهرداری نسبت به نشاط معنوی مردم بایداقداماتی خاص و مطلوبی را در دستور کار قرار دهد.

دستفروشان ساماندهی شود

وی همچنین خواستار ساماندهی دست‌فروشان سطح شهر شد و گفت: ما مخالف این نیستیم کسی برای امرار معاش خود شغل آبرومند دست فروشی انجام دهد اما باید دید که این کار در چه مکانی و با قیمتی در جایی انجام گیرد که مانع و مزاحمتی برای مردم نداشته باشد، می‌طلبد شهرداری ایلام در سریع‌ترین زمان ممکن محلی برای ساماندهی دست‌فروشان در نظر بگیرد.

استاندار ایلام اقدامات انجام شده در بخش مدیریت پسماند و زباله های شهر را رفع تکلیف ارزیابی کرد و افزود: لازم است مکانی برای مدیریت پسماند و زباله‌های شهر به صورت مکانیزه تعریف و در نظر گرفته شود.

بهرام نیا همچنین با گلایه از موضوع پایش تصویری در سطح شهر ایلام در مقام مقایسه با سایر مراکز استان ها، یادآور شد: همه مراکز استان ها، از سامانه پایش تصویری برخوردار هستند اما ایلام از این موضوع بی بهره است.

وی با بیان اینکه من تا روزی که خدمتگذار مردم استان باشم خود را یک ایلامی می دانم و وظیفه خود می‌دانم در راستای خدمت و نشاط مردم کوتاهی نکنم، گفت: صدور پروانه ساختمانی در سطح شهر ایلام به یک معمای هفت خوان رستم شده که باید بازه زمانی آن کوتاه و از سردرگمی مردم جلوگیری شود.

حقوق کارگران شهرداری به موقع پرداخت شود

استاندار ایلام تصریح کرد: حسب دستور مقامات ارشد کشوری باید غرفه‌های میوه با جانمایی مناسب در سطح شهر جانمایی و به افراد واگذار شود چرا که نقش مهمی در راستای کاهش قیمت ها و دسترسی بیشتر مردم به نیازمندی های خود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرداخت حقوق به موقع کارگران شهرداری، اصلاح المان‌های نیمه تمام میدان‌های شهر، اصلاح و مقاوم‌سازی سیلبندها، استفاده از پساب تصفیه خانه شهر ایلام، ضرورت اجرای مصوبات ترافیک شهری، توزیع خدمات شهری بر اساس عدالت و نیاز سنجی‌ها و توجه به اجرای قوانین جوانی جمعیت و حمایت از این اقدام از دیگر مباحث مطرح شده استاندار ایلام در نشست با مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر ایلام بود.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group