پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

 

 

 

 

ایلام - عالی ترین مقام وزارت کشور دیروز تا پاسی از دیشب مهمان استان مرزی ایلام بود و در برنامه های فشرده کاری متعددی شرکت کرد.

احمد وحیدی پیش از ظهر دیروز وارد استان شد و هدف اصلی خود از این سفر را کلنگ زنی سد گدارخوش و بررسی زیرساخت های اربعین ذکر کرد.

وحیدی در جمع خبرنگاران حاضر در فرودگاه شهدای ایلام به انجام سفری ایمن با کمترین دغدغه برای زائران در اربعین سال جاری و تکمیل و توسعه زیرساخت های این بخش تاکید کرد.

وی در همان بدو ورود به استان با حضور در آرامستان بهشت رضا (ع) به مقام شامخ شهدای گمنام آرمیده در این گلزار ادای احترام کرد.

برنامه بعدی وزیر کشور آیین کلنگ زنی پروژه بزرگ احداث هزار و ۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهر ایلام بود که در این مراسم وحیدی تامین مسکن جوانان و خانواده های فاقد مسکن را از مهمترین دغدغه ها و اولویت های دولت سیزدهم برشمرد و بر ساخت منازل ایمن و مستحکم با استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب تاکید داشت و خواستار تسریع در روند ساخت و ساز این منازل مسکونی شد.

بازدید از محله حاشیه‌نشین کارخانه نمک شهر ایلام از دیگر برنامه های کاری وزیر کشور بود که وحیدی با حضور در میان ساکنان این منطقه از نزدیک با شرایطی زیرساختی و رفاهی محله کارخانه نمک، مطالبات و خواسته های ساکنان این نقطه آشنا شد.

در ادامه روند ساخت و تکمیل تونل های یک و ۲ راه کربلا در مسیر ایلام - مهران مورد بازدید وزیر کشور قرار گرفت و باتوجه به پیشرفت فیزیکی بالای این طرح، وحیدی ابراز امیدواری کرد تا قبل از اربعین و حضور زائران در استان این تونل ها به بهره برداری نهایی برسد.

کلنگ زنی سد گدارخوش در روستای بانویزه شهرستان چوار یکی از مهمترین برنامه های وزیر کشور بود که در آیین کلنگ زنی این طرح، وحیدی تکمیل پروژه های نیمه تمام مانده گذشته را از اولویت های مهم دولت به جای کلنگ زنی طرح های جدید عنوان کرد که کلنگ زنی طرحی چون سد کاربردی و دارای اهمیت گدارخوش از موارد استثنا برای کلنگ زنی در دولت سیزدهم محسوب می شود.

سد گدار خوش در صورت تکمیل طی زمان بندی ۴۸ ماه با گنجایش ۱.۴ میلیارد متر مکعب آب ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را مشروب می سازد و آب مورد نیاز صنعت و دیگر موارد را تامین می کند.

وحیدی پیش از کلنگ زنی پروژه سد گدارخوش روستای بانویزه در جمع مردم این روستا حاضر شد و قول مساعد داد خواسته ها و مطالبات مردم این روستا را به طور جدی پیگیری کند.

وزیر کشور در ادامه سفر خود به استان ایلام از پایانه مرزی مهران دیدن کرد و باتوجه به اینکه اربعین امسال همچون سال گذشته در ماه های گرم سال واقع شده است زیرساخت های سرمایشی مرز را مورد بررسی قرار داد.

وحیدی در پایانه مرزی مهران از توافق برای لغو روادید و نیز صدور گذرنامه اختصاصی موقت زائران اربعین و افزایش خروجی های بیشتر در مرز عراق برای سهولت در خروج زائران خبر داد و با توجه به گرمای هوا در ایام اربعین خواستار افزایش سیستم های سرمایشی و خنک کننده در مرز شد.

شرکت در نشست ستاد اربعین که تا نیمه شب به طول انجامید از دیگر برنامه های مهم وزیر کشور بود که سهولت در حمل و نقل و جابجایی زائران به استان های مبدا خود، افزایش و هوشمندسازی پارکینگ ها برای خودروهای شخصی، ساماندهی ورود و خروج زائران برای سهولت در تردد آنها، افزایش درهای ورود و خروج زائران، تکمیل راه ها و ابنیه مواصلاتی تا قبل از شروع اربعین از جمله موارد مطروحه وحیدی در این جلسه بود.

احمد وحیدی وزیر کشور پیش از این نیز چندین بار برای بررسی وضعیت اربعین در استان به ایلام سفر کرده بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group