پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

 

 

 



ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: جهاد تبیین فریضه ای قطعی و فوری است و همه افراد باید نسبت به تحریف دشمن ساکت نباشند و با عمل به جهاد تبیین به عنوان یک واجب فوری جلوی حربه دشمن بایستند.

حجت الاسلام والمسلمین نورالله کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه ایلام افزود: دشمن بسیاری از مرزهای عقاید را فتح کرده است و باید از این عقاید و افکار اسلامی و در مقابل هجوم دشمن دفاع کنیم.

خطیب جمعه ایلام گفت: باید در جهاد تبیین به تکلیف مشخص شده خود به درستی عمل کنیم و توفیق جهاد در این مسیر را کسب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، آمریکایی ها اقرار کردند که در برابر جمهوری اسلامی شکست مفتضحانه ای خوردند و باید این مطلب در ورودی همه شهرها نصب شود.

وی با اشاره به ۲۷ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: ارتش مردمی جمهوری اسلامی خوب درخشید و نیروی دریای ارتش برای دستیابی به راه آبهای جهانی موفق عمل کرده است.

خطیب جمعه ایلام گفت: امروز ارتش برای به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی در همه مناطق جهان در صحنه است.

وی، با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: به خاطر کریم بودن این امام بزرگوار روز میلاد ایشان به نام روز اکرام ایتام و تکریم خیرین نامگذاری شده است.

خطیب جمعه ایلام به ذکر فضائل اخلاقی امام حسن مجتبی (ع) پرداخت و اظهار داشت: نباید نسبت به مسایل و مشکلات هم وطنان خود بی توجه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار به کمک و مساعدت نسبت به فقرا و افراد کم بضاعت تاکید کرد و از افراد توانمند از نظر اقتصادی خواست که با گره گشایی از مشکلات مردم بی توجه نباشند.

وی بخشش، خوش خلقی، شجاعت، سخاوت و کریم بودن را از ویژگی های بارز امام حسن مجتبی (ع) برشمرد.

خطیب جمعه ایلام گفت: وقتی که افق دید مولا و رهبر ما این است که زیرساخت ها باید اصلاح شود با توجه به اینکه استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس زیر صفر قرار گرفت و هشت سال تلاش شد به صفر برسد که ۱۶سال عقب ماندگی به سایر استانها دارد باید زیرساخت های آن تکمیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار داشت: با توجه به اینکه استان ایلام بزرگترین مسیر رسیدن به کربلایی معلی و امام حسین (ع) است اگر نمی شود آزاد راه ایجاد کرد حداقل بزرگراه احداث کنید.

وی اظهار داشت: تلاش استاندار ایلام و نمایندگان برای جذب اعتبار خوب است اما با این اعتبارات محدود سالها طول می کشد راه آهن ایلام به سرانجام برسد.

وی تاکید کرد: نیاز است به صورت جهادی برای جذب اعتبارات بیشتر برای تکمیل و بهره برداری از راه آهن در استان تلاش شود تا منجر به انتقال سریعتر زوار اربعین و صادرات کالا به عراق شود.

 

مسئولین برای رفع مشکل کمی آبی تلاش کنند

خطیب جمعه ایلام گفت: بسیاری از روستاهای ایلام از هم اکنون مشکل آب شرب دارند که نیاز است برای رفع مشکل آب آشامیدنی تلاش شود.

وی تکمیل سامانه گرمسیری که موجب اشتغالزایی و نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی استان دارد را خواستار شد و گفت: بخش کمی از این طرح باقی مانده که باید تکمیل شود تا منجر به اشتغال و تحول کشاورزی در ایلام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به ورود ریز گردها به استان گفت: آسیبی که از ریزگردها می بینم به مراتب بیش از هزینه ای است که برای جبران آن می شود.

خطیب جمعه ایلام اظهار داشت: آسیب زیرگردها به سلامتی مردم، کشاورزی و اقتصاد آنان است که باید از طریق نهادهای بین المللی و ملی برای رفع این مشکل ریزگردها تلاش شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار از مردم روزه دار خواست که آمادگی لازم برای لیالی قدر پیدا کنند و مراسم راز و نیاز و دعا و اعمال سفارش شده این شب را به جا آورند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group