پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

 

 

 

 

ایلام - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: مقدار مصرف و میزان تخصیص سوخت سهمیه‌ای به تراکتورداران و کشاورزان بر اساس وسعت عرصه کشاورزی و میزان کارکرد باید ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "سعید هژبری" روز یکشنبه در نشست ساماندهی تخصیص سوخت بخش کشاورزی این استان، اظهار کرد: تخصیص سوخت به تراکتورهای کشاورزان و فعال در بخش‌های دیگر باید بر اساس میزان هکتار، وسعت زمین های کشاورزی و کارکرد و متناسب با نوع و میزان فعالیت باشد.

وی تصریح کرد: باید با نظارت‌های دقیق، کشاورزان واقعی استان شناسایی، میزان سهمیه سوخت ساماندهی و سودجویانی که به نام کشاورز سهمیه سوخت دریافت می‌کنند، از چرخه دریافت سوخت دولتی حذف شوند.

وی، خواستار برآورد دقیق سرانه مصرف سوخت در انواع کشت شد و تاکید کرد: یک سامانه نظام مند برای تخصیص سوخت به کشاورزان استان از طریق سازمان جهاد کشاورزی با همکاری شرکت نفت استان تعریف شود تا روند تخصیص سوخت به تراکتورداران به خوبی پیش برود اما باید مراقب بود که نظارت ها مانع از خدمات رسانی به این قشر مولد نشود.

هژبری سرانه تعداد تراکتور در استان به نسبت زمین‌های کشاورزی را ۱۵ درصد بیش از میانگین کشور عنوان کرد و گفت: هم اکنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه تراکتور در استان عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی را بر عهده دارند که این مهم نقش بسزایی در رشد تولیدات کشاورزی خواهد داشت.

استان ایلام دارای ۳۵۰ هزار اراضی کشاورزی است که عمده اراضی کشاورزی به کشت گندم، جو و کلزا اختصاص پیدا می کنند.

برخی کشاورزان و تراکتورداران مناطق مختلف استان با توجه به آغاز فصل کاشت محصولات زراعی در فصل پاییز، خواهان ۲ برابر کردن سهیمه ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتری سوخت تراکتور هستند.

گزارش ها نشان می دهد که سهمیه مشخصی برای سوخت تراکتورها در استان و کشور وجود ندارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group