پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

 

 

 

 

ایلام - نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با تمجید از جانفشانی های مردم این استان در دوران جنگ تحمیلی گفت: بخش زیادی از توفیقات دوران دفاع مقدس مرهون رشادت های ایلامیان است.

علی اکبر بسطامی روز پنجشنبه در جلسه ترویج شورای فرهنگ ایثار و شهادت با حضور رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: برای دور دوم سفر ریاست جمهوری به ایلام، انتظار می رود استاندار جایگاه استان در حوزه دفاع مقدس و ایثارگران را برای جذب اعتبارات و خدمات مطلوب تر، به هیات دولت بیشتر معرفی کند.

وی افزود: اگر در تاریخ انقلاب اسلامی جایگاه واقعی دفاع مقدس در استان ایلام نادیده گرفته شود، به طور قطع بخش عمده و مهمی از سرنوشت تحمیلی فراموش خواهد شد و به تاریخ دفاع مقدس لطمه وارد می شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعتبار تخصیصی هیات دولت به استان در حوزه ایثار و شهادت تنها ۸۰ میلیارد ریال بود در حالی که اعتبار این حوزه برای استان کرمانشاه ۸۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

بسطامی یادآور شد: باید صاحبان قلم و اندیشه به طور جدی در مباحث ایثار و شهادت ورود کنند و از صدا و سیما در سطح ملی نیز انتظار می رود با ورود به این حوزه در جبهه میانی استان ایلام، برنامه های متعددی در قالب داستانی، مستند، فیلم سینمایی و موارد دیگر با استفاده از مستندات و سوژه های واقعی رخ داده در جغرافیای جنگ استان ایلام بسازد و به مخاطبان ارائه کند.

وی تاکید کرد: در جبهه استان ایلام سوژه های ناب و منحصر به فرد و عملیات های بزرگی روی داده است که باید نسل جدید با ایثارگری و رشادت های رزمندگان و شیوه زندگی مردم در آن دوران و تاریخ زمان جنگ استان آگاه شوند.

وی یادآور شد: به عنوان مثال شهید علی غیوری زاده تنها با رشادت ۱۳ نفر رزمنده، یک گردان از عراق را نابود کرد
که این مورد در هیچ جبهه ای از کشور وجود نداشته است یا مساله گوش برهای گروهک فرسان که با درایت، شجاعت و فرماندهی شهید یادگار امیدی از بین رفتند و خود و جمعی از همراهنش توسط همین گروه به فیض شهادت نائل آمدند.

بسطامی اضافه کرد: بمباران زمین فوتبال چوار که از فجایع مهم تاریخ ورزش و مورد تاکید مقام معظم رهبری است که در راستای فرمایشات رهبری باید به این موضوع توسط هنرمندان و نویسندگان پرداخته شود.

وی ادامه داد: بررسی مشکلات ایثارگران نیاز به برگزاری جلسات مفصلی دارد تا مشکلات و مطالبات این قشر مطرح و پیگیری شود.

نماینده دیگر مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در حوزه جهاد کشاورزی تبدیل وضعیت و اشتغال ۵۹ نفر از خانواده های ایثارگران با مشکل مواجه شده است که باید توجه بیشتری انجام بگیرد.

سارا فلاحی با بیان اینکه یکی از مشکلات و معضلات مهم ما در جامعه موضوع اشتغال است، تاکید کرد: اما این مشکل در حوزه ایثارگران بیشتر است که باید توجه ویژه ای به این قشر در استان شود.

وی افزود: در همه جای دنیا به مجروحین جنگی خدمات رفاهی گوناگونی داده می شود و در کشور ما نیز یکی از نمادهای هر استانی یادمان های شهدای آن استان است که لازم است که در استان ایلام به این حوزه اعتبار خوبی اختصاص یابد.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در خصوص گردشگری مذهبی و دفاع مقدس هم یادآور شد: در این حوزه باید اعتباراتی به یادمان های دفاع مقدس در راستای توسعه گردشگری دفاع مقدس اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا، این شورا با حضور رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار و مسوولان حوزه ایثار و شهادت برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group