پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024
 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه تشکیل یک مجلس قوی نقش مهمی در راستای ریل گذاری برای رفع گرانی، تورم و بیکاری در جامعه است، گفت: متناظر با نقش آفرینی مردم مسئولان نیز با روحیه انقلابی، کار جهادی انجام دهند.

به گزارش ویرا به نقل از ایرنا، حجت الاسلام" الله نور کریمی تبار" در خطبه این هفته نماز جمعه با تاکید براینکه انتخابات فصل تعیین کننده ای در تاریخ هر کشوری است، اظهار کرد: خیلی از مردم ما از عملکرد نمایندگان گله مند هستند، البته مردم خود انتخاب کرده اند و باید بر انتخاب خود ایراد بگیریم و راه جبران آن، این است که شایسته ترین کسانی که داوطب خدمت در این عرصه شده اند را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل یک مجلس قوی، خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات تورم، بیکاری و گرانی، تشکیل یک مجلس قوی است که می تواند ریل گذاری کند که هر دولتی که باشد در این ریل گذاری حرکت کرده و مشکل مردم را برطرف کند.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: تلاش هایی در دور یازدهم مجلس برای حل مشکلات مردم انجام گرفت اما کافی نبوده است، امروز لازم است که مردم پای کار بیایند، نماینده ای را انتخاب کنند که به فکر مردم و جوانان باشد و از ظرفیت های نامحدودی که خداوند در این کشور برای ما قرار داده برای توسعه و ترقی کشور استفاده شود.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: متناظر با نقش آفرینی مردم مسلمان ایران، مجاهدت و ایستادگی آنان، مسئولان نظام جمهوری اسلامی وظیفه دارند که پا به پای مردم پیش بیایند، نباید مسئولی در فکر این باشد که اندوخته ای از پست، مقام و ریاست به دست آورد، دنبال خدمت به مردم باشد و در انجام کارهای مدیریتی و مسئولیتی، با روحیه جهادی و انقلابی، کار جهادی انجام داده و مشکلات مردم را برطرف کند.

تشکیل مجلس قوی، ریل گذاری در کشور برای رفع  مشکلات است

امام جمعه ایلام گفت: برای تحقق عدالت اجتماعی در جامعه نیاز به فعالیت داریم، برخی از مسئولان کوتاهی هایی داشتند و لازم است برای مهار تورم و گرانی، اشتغالزایی، تلاش های مضاعفی انجام شود، توان جوانان بیکار در خدمت اقتصاد کشور به کار گرفته شود و اقتصاد کشور توان مضاعفی پیدا کند و انتظار مردم برای حل مشکل گرانی، تورم و بیکاری، انتظار به جایی است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به ۱۲ بهمن سالروز بازگشت پیروزمندانه امام راحل به کشور بعد از ۱۵ سال تبعید، ابراز کرد: دهه فجر برای همه ملت و حتی کسانی که انقلاب اسلامی را قبول ندارند اما عاشق ایران هستند و دل آنها را برای کشور می تپد، مبارک است چون انقلاب اسلامی برای ایران عزت آفرین بود.

وی تصریح کرد: امام راحل عزتی در جامعه ما ایجاد کرد که امروز هر ایرانی نسبت به انقلاب اسلامی احساس مباهات کند، امام راحل اسلام و دین را در عرصه جهانی با پیروزی انقلاب اسلامی را زنده کرد، خدا را شاکریم که به ملت ایران در این مقطع تاریخی، چنین عزت و توفیقی داد که بتوانند حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون و جمهوری اسلامی را انتخاب کنند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: ملت ایران اسلامی، مردانه ایستاد و مجاهدت، شهادت و ایثار این مردم هنوز هم ادامه دارد و ما امروز آثار گرانمایه انقلاب اسلامی را در کشور و در سطح جهان می بینیم.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه برخی ها به دنبال این هستند که رژیم ستم شاهی را تطیهر کنند، ابراز کرد: رژیم ستم شاهی، بدون درگیری بخش های از سرزمین ایران را تحویل بیگانه داد، مشکل امروز ما در سیستان و بلوچستان به این دلیل است که در زمان رژیم ستم شاهی سرچشمه های هیرمند به شاه افغانستان بخشیده شد، از سوی دیگر قله های مرتفع در شمال کشور به آتاتورک بخشید، تهدیدهایی که در خلیج فارس می خواهند برای ما ایجاد کنند به دلیل این است که با اشاره انگلیس رژیم پهلوی، بحرین را از ایران جدا کرد.

وی یادآور شد: اما در زمان ولایت فقیه با مدیریت امام راحل، هشت سال مردم ایران برای دفاع از کشور پای کار آمدند، شهید و جانباز و آزاده دادند اما یک وجب از سرزمین ایران اسلامی از کشور جدا نشد در حالی که در جنگ تحمیلی دهها کشور شرق و غرب دست به دست هم دادند علیه ما جنگیدند و در واقع جنگ جهانی علیه جمهوری اسلامی بود.

تشکیل مجلس قوی، ریل گذاری در کشور برای رفع  مشکلات است

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه دستاوردهای جمهوری اسلامی برای مردم ما فوق العاده بوده است، افزود: جمهوری اسلامی امروز در عرصه های مختلف علمی و رشد دانش در سطح دنیا پیشتاز است، امروز تلاش هایی برای توسعه زیرساخت های اقتصادی در کشور انجام می شود و نمونه آن پرتاپ ماهواره ثریا بود که در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین برای اولین بار قرار گرفت و جمهوری اسلامی در زمره پنج کشور جهان دارای فناوری ماهواره ای مطرح شده است.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: امروز جبهه مقاومت در برابر استکباری ایستاده است، تا دیروز در فلسطین به دنیال قراردادهای ننگین،امتیاز دادن و زمین و زمان دادن به دشمن بودند اما امام راحل با انقلاب اسلامی روح مقاومت را در مسلمانان جهان دمید، مردمی که با پرتاب سنگ مقاومت خود را شروع کردند، امروز مقاومت آنها، دنیا را متحیر کرده است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به سران کشورهای اسلامی فرمودند که باید ارتباط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند، واقعا برای سرانی که در راس کشورهای اسلامی قرار گرفته اند ننگ است حامی رژیمی باشند که مسلمان کشی، کودک کشی و نسل کشی انجام می دهد، اگر کشورهای اسلامی یکصدا این رژیم منحوس را تحریم کنند قدرت تاب آوری نخواهد داشت و تسلیم اراده مسلمانان جهان خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: از برکت انقلاب اسلامی امروز دنیا بیدار شد و برای اولین مردم جهان بار مغلوب امپراطوری رسانه ای غرب نشدند و برای دفاع از مظلوم به میدان آمده و حمایت کردند، این شعار انقلاب اسلامی ما بود که دنیای آزادیخواه را تحت تاثیر قرار داده و امروز می بنیم همینه ابرقدرت آمریکا توسط انقلاب اسلامی در دنیا شکسته شده است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه امروز آمریکا و نظام سلطه در برابر یمن درمانده و هیمنه آنها شکسته شده است، گفت: مقام معظم رهبری در مورد مردم غزه فرمودند که پیروزی مردم مظلوم غزه قطعی است و خدواند متعال این پیروزی را در آینده نه چندان دور به امت اسلامی نشان خواهند داد.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به سالروز ارتحال حضرت زینب کبری(س) مجاهد مدافع آرمان شهدای در کربلا، اظهار کرد: حضرت زینب کبری(س) توانست تهدیدهای دشمن را تبدیل به فرصت و از نهضت کربلا پاسداری کند و با ولایتمداری و تبیین آن حضرت، دشمن نتوانست تاریخ کربلا را تحریف کند و ماندگاری صحیح تاریخ کربلا، مدیون مجاهدت آن حضرت است.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group