ویرا Weera ویرا Weera
  • صفحه نخست
  • آرشیو اخبار
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • جهان
  • ورزش
  • چند رسانه ای
ویرا Weera
  • صفحه نخست
  • آرشیو اخبار
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • جهان
  • ورزش
  • چند رسانه ای
آبان ۲۲, ۱۴۰۴-۰۸
خبر فوری:
نگاهی منصفانه به کارنامه استاندار ایلام
تسهیلات پنل خورشیدی به مردم ایلام پرداخت می شود
چیلات چراغ سبز گرفت
ویرا Weera ویرا Weera
  • صفحه نخست
  • آرشیو اخبار
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • جهان
  • ورزش
  • چند رسانه ای
ویرا Weera
  • صفحه نخست
  • آرشیو اخبار
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • جهان
  • ورزش
  • چند رسانه ای
آبان ۲۲, ۱۴۰۴
صفحه اصلی/آرشیو اخبار/روابط عمومی رسانه‌ فرهنگ‌ساز
آرشیو اخبار

روابط عمومی رسانه‌ فرهنگ‌ساز

    سنندج - روابط عمومی‌ به دلیل برقراری ارتباط با رسانەهای جمعی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها، از اهالی رسانه و مطبوعات محسوب می‌شوند که علاوه بر تولید و سپردن خبر و گزارش‌های دستگاه اجرایی خود بنا به...

۱۳۹۹-۰۲-۲۸
پرینت
0 نظر

امروزه مطبوعات چه محلی و تخصصی در کنار رسانه‌های سراسری، به روزتر شده و محدوده انتشار، از آن رسانه انتظار ویژه‌ای ایجاد کرده است و موجب شده رسانه ها هر چه بیشتر به سمت محلی شدن بروند اما در حوزه موازی و مرتبط هیچ کدام از این رسانه‌ها نمی‌توانند خود را محلی تر و حتی تخصصی تر از روابط عمومی قلمداد کنند.

از آنجا که رسانه برای این راه‌اندازی می‌شود که بتواند با مردم و مخاطبان خود ارتباط برقرار کند خبرنگاران با ایجاد قرابت فرهنگی و جغرافیایی با حوزه خبری خود می توانند عینی‌تر، سریع‌تر و سلیس‌تر نسبت به رویدادهای محلی واکنش نشان داده و آن‌ را برای مخاطبان خود ارسال کنند و اصحاب رسانه‌ با انتشار و تولید یک خبر، مصاحبه، گزارش و محتوای ویژه می‌تواند بازتاب عمیقی بر روی افکار مردم جامعه بگذارد که گاهی این تاثیرات مثبت و گاهی منفی است و نکته دیگر اینکه هیچکدام نمی‌تواند قرابت فرهنگی و جغرافیایی و ارسال سریع وسلیس رویدادهای مرتبط و مهمتر تاثیرات فکری توقعات را همانند روابط عمومی به سرانجام برسانند و اینجاست که حساسیت شغل روابط عمومی بیش از پیش به چشم می‌آید

وقتی رسانه و به تبع آن اصحاب رسانه رکن چهارم دمکراسی و مردم‌سالاری هستند و مسئولیت بازرسی از جامعه مدنی و مسوولین را بر عهده دارند ورود به زمینه‌ی فرهنگ سازی جامعه توسط صنف روابط عمومی توقع بجایی محسوب می‌شود.

این هنر است که روابط عمومی یک سازمان، بتواند جهت‌گیری فکری و اجرایی و مصلحت یک دستگاه و سازمان را که قواعد و مقررات ویژه ای دارد و دارای محدودیتهای فنی و قانونی مختص به خود است و مدیر یا کارکنانی ناهماهنگ و نا آشنا با دیدگاه رسانه و فرهنگ سازی را در کنار خود دارند؛ با بخشی از اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و رسانه و مخاطب دارای حق و پرسشگر و نیاز و مصلحت جامعه و بی‌شمار محدودیت خود ساخته و دیگر ساخته ادغام کند.

به چند مورد از مسائل پیش روی روابط عمومی در کنار جامعه رسانه و مطبوعات اشاره مختصری شد، اما این قسمت کلیشه‌ای ماجرا است که در کنار تعاریف مرسوم «قلب دستگاه اجرایی، چشم و گوش و زبان گویا و …‌» مسوولیت فنی و کار رسانه‌ای، تبلیغاتی و انتشاراتی جای می‌گیرد.

چالش اصلی روابط عمومی که مسئولیت‌های نظری و بینشی و نقش‌های ویژه ای مانند کنترل بحران و پاسخ به بحران را هم باید در راهبردهایش مد نظر قرار دهد در چند کلمه جمع بندی میشود ابتدا اینکه تلاش کند توانایی اداره ی جایگاه درست وموثر خود را به رخ جامعه، رسانه مخاطب مدیر و همکاران و منتقدان بکشد.

به طور قطع کار در روابط‌عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری که با چند بعد تخصصی و جامعه هدف متنوع همکاران متنوع تر ذینفعان و بهره برداران متمول از هر نظر وبرخی نیز فقیر از نظر مادی و فکری با صرف اجرای روابط‌ عمومی کلاسیک اجرا نمی‌شود و فعالیت همکاران شاغل در روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری با توجیه انجام اقدامات حاکمیتی مانند حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و اطلاع رسانی انجام اقدامات اجرایی و خدماتی در قالب طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری و انجام اقدامات فرهنگ سازی و… به جامعه بزرگ ذینفعان، بهره برداران و جوامع محلی؛ قابل مقایسه با دیگر فعالیتهای مرتبط نیست.

همکاران موفق در روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری در مقام رسانه توانسته‌اند که فراتر از برنامه ریزیها اقدامات خود را در فضاهای موجود وارد نمایند و در سطح اداره‌کل و ادرات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، فراتر از عناوین پیش قراول، تسهیلگر، مروج، همیار طبیعت و… تحولی محسوس در حال منابع طبیعی و حرکت در جهت ساختن آینده نزدیک و سنگ بنای استوار آینده دور را ایجاد کنند.

در انتهای کلام و در روز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پیام حفاظت احیای اصلاح، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی، در این جمله کامل می‌شود که ما منابع طبیعی را از گذشتگان به ارث نبرده‌ایم بلکه از فرزندان و آیندگان به امانت گرفته‌ایم و این مهم تنها با مشارکت مردم میسر خواهد بود./ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

من را دنبال کنید نوشته شده توسط

weera

خبر بعدی

قبلی

نقوی‌حسینی: کمیسیون امنیت ملی طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد

بعدی

جان باختگان کرونا در کشور به ۶۹۳۷ نفر رسید

بعدی
۱۳۹۹-۰۲-۲۸

جان باختگان کرونا در کشور به ۶۹۳۷ نفر رسید

قبلی
۱۳۹۹-۰۲-۲۸

نقوی‌حسینی: کمیسیون امنیت ملی طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد

هیچ نظر! یکی از اولین.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

سرنگونی سه پهپاد اسرائیلی در حریم هوایی ایلام
شرمن: برنامه هسته‌ای ایران نابودشدنی نیست

اقتصادی

آیا عقلانیت در کشور بیش از پیش حاکم می‌شود!
انعقاد قرارداد تأمین آب ۱۰۰ روستای دچار تنش آبی
بزرگداشت مفاخر زبان و ادب فارسی در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود
 کشف میدان جدید نفتی با ظرفیت ۳ میلیارد بشکه در ایلام صحت ندارد
دولت از تعاونی‌ها برای رونق اقتصاد عشایر حمایت می کند

ورزشی

صعود نوشاد و بنیامین در رنکینگ جهانی تنیس روی میز
اسکوچیچ: در سطح خودمان نبودیم اما بردیم/ بحرینی‌ها به دنبال تحریک کردن نیمکت تراکتور بودند

بیاتی‌نیا:

دیدار سپاهان و پرسپولیس، دوئل تفکرات فوتبال فرانسه و ترکیه است
سپاهان-پرسپولیس، سکانس سوم؛ ال‌کلاسیکو با طعم هت‌تریک یا انتقام؟
اردوی تیم ملی کشتی فرنگی از ۲۶ بهمن آغاز می‌شود

گالری

تسهیلات پنل خورشیدی به مردم ایلام پرداخت می شود
گزارش تصویری / شهر آتش
پیکر «سلام امینی» نماینده سابق ایلام تشییع شد
بزرگداشت مفاخر زبان و ادب فارسی در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود
روایتی از بلای خاموش بلوط‌های زاگرس؛ بخوربخور مُخورها
ویرا Weera ویرا Weera

سایت خبری ویرا با هدف ارائه آخرین و معتبرترین اخبار در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی فعالیت خود را آغاز کرده است. 

چیلات چراغ سبز گرفت
مهران در تب و تاب
تلخند-جنگ به در؛ آغاز رفاقت ایلام و بلوط‌ها در جنگ!
نقش و دلاوری مردم ایلام در دفاع مقدس بیشتر تبیین شود

طراحی سایت:09186377747

  • صفحه نخست
  • آرشیو اخبار
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • جهان
  • ورزش
  • چند رسانه ای